Nedívejte se na ostatní. Jsou neúspěšní

Nedívejte se na ostatní. Jsou neúspěšní

Při prodeji nemovitostí je třeba sledovat trendy na trhu nemovitostí. To ale neznamená porovnávat cenovky podobných bytů a domů v inzerci. Právě u nich se prodej nedaří, třeba i po několik měsíců. Relevantní údaje poskytují informace z katastru nemovitostí, pokles prodejů nemovitostí představuje oproti loňsku 30 % a zároveň dochází k výraznému zlevňování.

Sleva odradí

Ačkoliv se titulky neustále ohánějí vysokou poptávkou po nemovitostech, je zřejmé, že dochází ke zlevňování bytů a domů. Tempo prodejů značně zpomalilo. Inzerce se začínají mnohem více plnit a kupující mají z čeho vybírat. Proč tomu tak je? Protože prodávající doufají v prodej za vysokou cenu, která platila během minulého roku. Celková doba prodeje se neúměrně prodlužuje, nemovitosti zůstávají v nabídce už ne po týdny, ale po měsíce. Je nutné sáhnout ke slevě z kupní ceny, často i opakovaně.

Co působí dobře u spotřebního zboží a motivuje k nákupu, nepůsobí dobře u nemovitostí. Jakmile kupující narazí na byt nebo dům s klesající cenovkou, okamžitě mu v mysli rozbliká pomyslná červená kontrolka. Nemovitost se za inzerovanou cenu nedaří prodat, vidělo ji jistě už mnoho zájemců. Nikdo ji nekoupil, protože u nemovitosti je nějaký problém.

Známá skutečnost, která umí zkomplikovat nebo dokonce zmařit prodej u kvalitních nemovitostí.

Důležitost správně nastavené prodejní ceny znovu nabývá na významu.

 

Katastr nemovitostí zná pravdu

Dle údajů z katastru nemovitostí snadno zjistíte, že oproti loňskému roku došlo k poklesu v prodaných nemovitostech o 30 %. Větší propad v prodejích byl zaznamenám u rodinných domů, jak je zřejmé z níže uvedeného grafu.

 image001_3  

K výraznému poklesu prodejů došlo i v případě bytů, zde je trend poklesu pozvolnější. Na změny a tendence trhu je třeba včas reagovat a neočekávat realizaci prodeje za cenu, která platila v loňském roce a rozhodně ne rychlostí, která byla enormní. Dravá poptávka se zklidňuje, to vede k delšímu a komplikovanějšímu prodeji za výrazně nižší cenu.

Vidíte, za kolik prodávají ostatní? Tak se nedívejte

Argument, že inzerce je plná domů a bytů k prodeji za stejné ceny, jako v loňském roce, je zcela lichá. Proč jsou tyto nemovitosti viditelné v inzerci? Protože se je nedaří prodat!

Statistiky hovoří zcela jasně, velké množství nabízených nemovitostí bylo před prodejem nutné zlevnit. Infografika ilustruje, že se oproti loňskému roku zlevnilo o 16 % nemovitostí více, je nutné ale zohlednit skutečnost, že v inzerci celkově narostl počet nabízených nemovitostí. Pokud promítneme do výpočtu celkový počet nemovitostí v nabídkách, zjistíme, že podíl zlevněných bytů je oproti loňskému roku téměř dvojnásobný.

image001_4  

U bytů představuje zlevnění v průměru 290 tisíc korun, částka se ale výrazně liší napříč jednotlivými kraji.

Rychlejšímu prodeji bytů a domů by mohlo pomoci avizované uvolnění pravidel pro poskytovaní hypotečních úvěrů, ty ale nepřinesou pokles úrokové míry, za kterou se hypotéky v současné době sjednávají.

Ing. Jana Mikšánková
Autor: Ing. Jana Mikšánková

Již 7 let se věnuji realitám, jejich prodeji, nákupu a pronájmům. Specializuji se i na složitější operace, jako exekuce nebo legalizaci staveb. Též se věnuji developerským a komerčním projektům.

Po škole jsem začínala v bankovnictví, nejdříve privátní klientela, později firemní klienti. Zde jsem strávila více než 20 let a získala zkušeností v oblasti financí. V realitách jsem 7 let. Začínala jsem v realitní kanceláři RE/MAX, kde jsem nasbírala veškeré cenné zkušenosti. O tom, že jsem se v realitách našla, svědčí i to, že jsem držitelkou ISO certifikátu, který v České republice vlastní cca 300 makléřů z celkového počtu cca 13.000.

Mezi moje koníčky patří turistika, sport: fitness, běh, golf, tenis a vaření a pečení. Jsem členkou Svazu ochranářů, takže si též čistím hlavu na brigádách v lese a v neposlední řadě mi není jedno osud lidí, kteří buď po zdravotní stránce neměli takové štěstí anebo se ocitli ve složité životní situaci a nedokáží si sami poradit, takže se též angažuji v charitativních akcích.

Jsem kreativní a ráda hledám vhodné řešení. Sport a práce s lidmi mě naplňuje pozitivní energií, kterou následně využívám při řešení složitých pracovních situací.

Reality mi nabízí vše. Odměnou a obrovskou motivací je pro mě spokojený klient, který se na mě rád znovu obrátí, a doporučí mě dalším svým známým a obchodním partnerům.

Takže pokud hledáte spolehlivého partnera pro prodej Vaší nemovitosti, neváhejte mě kontaktovat, ráda se s Vámi potkám a můžeme vše probrat osobně.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Stáhněte si zdarma

Největší chyby při prodeji nemovitosti

Největší chyby při prodeji nemovitosti
zpracováním osobních údajů